Sıkça Sorulan Sorular

  1. 1. Bilmeyenler için, Takasbank kimdir?
    Takasbank, Borsa Istanbul bünyesinde mevcut piyasalarda gerçekleşen; pay, borçlanma araçları, yurt dışı sermaye piyasası araçları, türev araçlar ve kıymetli madenler ile ilgili işlemlerin nakit ve menkul kıymet takasını sonuçlandırmak üzere yetkilendirilmiş merkezi takas kuruluşu ve Bankacılık Kanunu düzenlemeleri çerçevesinde yatırım bankacılığı işlemleri ile iştigal eden yatırım bankasıdır.
  2. 2. TapuTakas uygulaması nedir?
    Mülkiyet hakkı ve alım satım bedelinin el değiştirmesi sırasında alıcı ile satıcının karşılaştığı olumsuzlukların önlenmesi amacıyla Gayrimenkul ile satış bedeli olan nakdin eş anlı olarak el değiştirmesini sağlayan uygulamadır.
  3. 3. TapuTakas’ın gayrimenkul satıcılarına sağladığı avantajlar nelerdir?
    • Paranın sahte çıkması veya çalınması risklerinden sizi korur.
    • Satış bedelinin, alıcı tarafından Takasbank’a gönderildiğini ve Takasbank tarafından özel bir hesapta bloke edildiğini anlık olarak sorgulayabilirsiniz. Paranın bloke edildiğini gördüğünüzde tapuda imzanızı güvenle atabilirsiniz.
    • Tapuda işlem gerçekleştikten kısa bir süre sonra paranız, kayıt esnasında bildirdiğiniz hesabınıza EFT ile gönderilir.
    • Gayrimenkul satış bedeli bloke edildiği ve imza sonrasında otomatik olarak hesabınıza geçeceğinden alıcıya olan güven probleminiz ortadan kalkmış olur.
    • Bloke çek veya noter masraflarından kurtularak daha az maliyetle (70 TL) satış işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
    • Basit ve kullanıcı dostu ekranlar sayesinde işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.
    • İşlemin her aşamasında SMS ve elektronik posta ile bilgilendirileceğinizden süreç hakkında tam olarak bilgi sahibi olursunuz.
    • İşlemlerin her aşamasını www.taputakas.com.tr adresinden “Durum Sorgulama” ile kolaylıkla takip edebilirsiniz.
  4. 4. TapuTakas’ın gayrimenkul alıcılarına sağladığı avantajlar nelerdir?
    • Nakdin taşınması esnasında paranın çalınması veya kaybolması risklerinden sizi korur.
    • Satış bedeli, tapuda işlem gerçekleştirilmeden satıcının hesabına geçmeyeceğinden, satıcının tapuya gelmeme veya tapuda işlemi gerçekleştirmeme riskini ortadan kaldırır.
    • Gayrimenkul bedeli bloke edileceği ve satış sonrasında satıcı hesabına geçeceğinden satıcıya olan güven probleminiz ortadan kalkmış olur.
    • Basit ve kullanıcı dostu ekranlar sayesinde işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. İşlemin her aşamasında SMS ve elektronik posta ile bilgilendirileceğinizden süreç hakkında tam olarak bilgi sahibi olursunuz.
    • Bloke çek veya noter masraflarından kurtularak daha az maliyetle (70 TL) satış işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
    • Satış işleminin iptal edilmesi durumunda, Takasbank’a gönderdiğiniz paranız, kayıt esnasında bildirdiğiniz hesabınıza iade edilir.
    • İşlemlerin her aşamasını www.taputakas.com.tr adresinden “Durum Sorgulama” ile kolaylıkla takip edebilirsiniz.
  5. 5. Alım-satım sürecinde TapuTakas uygulaması hangi aşamada devreye giriyor?
    Satıcı ve alıcının tapu müracaatlarının tamamlanması ve Tapu Müdürlüğü tarafından harç tutarı yatırılması için gönderilen makbuz numarasının ulaşmasından sonra TapuTakas uygulamasını kullanabilirsiniz.
  6. 6. Uygulama nasıl kullanılıyor?
    Uygulama www.taputakas.com.tr adresinden “Kayıt İşlemleri” butonuna basılarak kullanılır.
  7. 7. Taraflara, transfer işlemlerinin aşamalarına ilişkin bilgilendirme nasıl yapılıyor?
    İşlemlerin her aşamasında taraflara kısa mesaj (sms) ile bilgilendirme yapılır. Kayıt esnasında e-posta adresinizi belirtmeniz durumunda e-posta ile de bilgilendirme yapılır.Takasbank tarafından gönderilen tüm bilgilendirme mesajları (sms ve e-posta) kayıt esnasında gönderilecek olan “Takip Onay Kodu” ile gönderilmekte olup, “Takip Onay Kodu” olmayan yada hatalı olan mesajlara itibar edilmemesi gerekmektedir.
  8. 8. Satış işleminden vazgeçilmesi durumunda sistem nasıl işliyor?
    Alıcı ve satıcı tarafından TapuTakas sistemine girilen tutarlar için eşleşme olmamış (alıcı ve satıcıların sisteme girdikleri tutar bazında eşleşme) ise, herhangi bir taraf para göndermiş olsa dahi sistemden kayıt iptali yapılarak işlemden vazgeçilebilir. Tutar bazında eşleşme olduktan ve herhangi bir kişiden para geldikten sonra TapuTakas sisteminden kayıt iptali yapılamaz. Bu aşamadan sonra, tapuda işlem gerçekleşmediği takdirde üç iş günü içerisinde harç bedeli yatırılmamış ise, gönderilen alış bedeli takip eden ilk iş günü herhangi bir ihbara gerek kalmaksızın sisteme giriş esnasında bildirilen alıcı IBAN hesabına iade edilir. Harç bedeli yatırılmış ise iade; tapudan harç iptali yapıldığı anda, tapudan harç iptali yapılmaz ise harcın yatırıldığını takip eden 30.takvim gününde sisteme giriş esnasında bildirilen alıcı IBAN hesabına yapılır.
  9. 9. Uygulama hangi platformlarda çalıştırılabiliyor?
    Uygulama web, IOS ve Android platformlarında çalıştırılabilmektedir.
  10. 10. TapuTakas uygulamasını kullanmanın ücreti nedir?
    Alıcı ve satıcılardan, satış bedeline bakılmaksızın 70 TL ücret tahsil edilmektedir.
  11. 11. TapuTakas uygulaması ile ilgili daha detaylı bilgilere ve haberlere nereden ulaşabilirim?
    Uygulama www.taputakas.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
  12. 12. Tapuda işlem gerçekleştikten ne kadar süre sonra satış bedeli hesabıma geçer?
    Satış bedeli tapu tarafından tescil işlemi yapıldıktan sonra dakikalar içinde satıcı hesabına aktarılmaktadır. Ancak, tapuda işlem saat 17.15 sonrası gerçekleştirildiğinde, satış bedeli 1 sonraki iş günü satıcı hesabına aktarılmaktadır.
  13. 13. Satıcı olarak paranın Takasbank’ta bloke edildiğinden nasıl emin olabilirim?
    İşlemlerin her aşamasında taraflara kısa mesaj (sms) ve kayıt esnasında belirtmeniz durumunda e-posta ile bilgilendirme yapılmakla birlikte, www.taputakas.com.tr adresinden “Durum Sorgulama” butonu ile satış bedelinin bloke edildiğinden emin olabilirsiniz.
  14. 14. İşlemin hangi aşamada olduğunu nasıl anlayabilirim?
    www.taputakas.com.tr adresinden “Durum Sorgulama” butonu ile işlemin hangi aşamada olduğunu anlayabilirsiniz.
  15. 15. Para gönderdikten sonra işlemden vazgeçebilir miyim?
    Alıcı ve satıcı tarafından TapuTakas sistemine girilen tutarlar için eşleşme olmamış ise, herhangi bir taraf para göndermiş olsa dahi sistemden kayıt iptali yapılarak vazgeçilebilir. Tutar bazında eşleşme olduktan ve herhangi bir kişiden para geldikten sonra TapuTakas sisteminden kayıt iptali yapılamaz. Bu aşamadan sonra, tapuda işlem gerçekleşmediği takdirde üç iş günü içerisinde harç bedeli yatırılmamış ise, gönderilen alış bedeli, takip eden ilk iş günü herhangi bir ihbara gerek kalmaksızın sisteme giriş esnasında bildirilen alıcı IBAN hesabına iade edilir.
  16. 16. Ne kadar ücret ödeyeceğim?
    Alıcı ve satıcılardan, satış bedeline bakılmaksızın 70 TL ücret tahsil edilmektedir.
  17. 17. İşlem gerçekleşmezse ödediğim ücreti iade alabilecek miyim?
    İşlem gerçekleştirilmez ise ücret iadesi yapılmamaktadır.
  18. 18. E-Ödeme numarası nedir?
    Tapuda satış öncesi harcın yatırılması için Tapu Müdürlüğü tarafından gönderilen makbuz numarasıdır.
  19. 19. Takasbank’a gönderdiğim ücret yada satış bedelini tüm bankalardan gönderebilir miyim?
    Tüm bankalardan gönderilebilmektedir. Ancak; ücret yada satış bedeli hangi Bankadan gönderilecek ise TapuTakas sistemine ücretin yada satış bedelinin gönderileceği bankadaki IBAN numarası girilmelidir.
  20. 20. Takasbank tarafından yapılan bildirimlerin doğruluğunu nasıl teyit edebilirim?
    Takasbank tarafından gönderilen tüm bilgilendirme mesajları (sms ve e-posta) kayıt esnasında gönderilecek olan “Takip Onay Kodu” ile gönderilmekte olup, “Takip Onay Kodu” olmayan yada hatalı olan mesajlara itibar edilmemesi gerekmektedir.
  21. 21. Kaydımı iptal edebilir miyim?
    Alıcı ve Satıcı, eşleşme olmamış ise (alıcı ve satıcıların sisteme girdikleri tutar bazında eşleşme) para gönderilmiş olsa dahi iptal yapabilir. Alış bedeli gönderen bir alıcı eşleşme olmadan iptal yapar ise; Takasbank’a gönderdiği alış bedeli otomatik olarak EFT ile iade edilir. Eşleşme olmuş (alıcı ve satıcıların sisteme girdikleri tutar bazında eşleşme) ve herhangi bir para gönderilmiş ise iptal yapılamaz.
  22. 22. Kaydımı düzeltebilir miyim?
    Alıcı ve Satıcı, eşleşme olmadığı sürece (alıcı ve satıcıların sisteme girdikleri tutar bazında eşleşme) düzeltme yapabilir. Alıcı ve Satıcı, eşleşme olsun ya da olmasın (alıcı ve satıcıların sisteme girdikleri tutar bazında eşleşme) taraflardan herhangi birinden para gelmiş ise düzeltme yapamaz.
  23. 23. Çoklu alıcı/satıcı olması durumunda sistem kullanılabilir mi?
    Evet kullanılabilir. Tüm alıcı ve satıcılar sisteme ayrı ayrı kayıt yapmalı, sisteme girecekleri satış bedeli tutarı sadece kendilerine ait satış bedeli tutarı olmalıdır.
  24. 24. Hesabıma para geçtiğinde ayrıca eft komisyonu ödeyecek miyim?
    Hayır. Takasbank ücreti olan 70 TL dışında Takasbank tarafından herhangi bir ek ücret alınmamaktadır.
  25. 25. Taputakas sistemine nasıl giriş yapacağım?
    www.taputakas.com.tr adresinden “Kayıt İşlemleri” butonuna basark giriş yapabilirsiniz.
  26. 26. Satış bedeli müşterek satışlarda hesaba ne şekilde geçiyor?
    Satış bedeli müşterek hesaplara geçmemekte olup, her satıcının sadece kendine ait hesaba gönderilmektedir.
  27. 27. Satış bedeli tapuda yapılan satış tutarı ile aynı mı olmak zorunda?
    Satış bedeli ile tapuda yapılan satış tutarı kontrolü bulunmamaktadır. Satış bedelinin istenilen kadar kısmı TapuTakas sisteminden gerçekleştirilebilmektedir.
  28. 28. Satış bedeli tapu devri ile aynı günde mi hesaba geçiyor?
    Satış bedeli tapu tarafından tescil işlemi yapıldıktan sonra aynı gün içinde satıcı hesabına aktarılmaktadır. Ancak, tapuda işlem saat 17.15 sonrası gerçekleştirildiğinde, satış bedeli 1 sonraki iş günü satıcı hesabına aktarılmaktadır.
  29. 29. Vekaletli işlemlerde satış bedeli vekil hesabına mı aktarılıyor?
    Vekalet ile tapuda işlem gerçekleştirilse dahi TapuTakas sistemine satıcıya ait hesap tanımlaması yapılması zorunlu olup, satış bedeli sadece satıcı hesabına gönderilmektedir.